miercuri, 6 mai 2015

ETAPELE REALIZARII UNUI PROIECT DIDACTIC DE SUCCES



Proiectarea oricărei lecţii trebuie să respecte următoarele etape principale ale activităţii de proiectare a activităţilor didactice, adică:
1. încadrarea lecţiei sau a activităţii didactice într-o unitatea de învăţare ( sistem de lecţii/ plan tematic);
2. stabilirea obiectivelor operaţionale
3. prelucrarea şi structurarea conţinutului ştiinţific
4. elaborarea strategiei didactice
5. stabilirea structurii procesuale a lecţiei/ activităţii didactice
6. cunoaşterea şi evaluarea randamentului şcolar:
- stabilirea modalităţilor de control şi evaluare folosite de profesor
- stabilirea modalităţilor de autocontrol şi autoevaluare folosite de elevi

Profesorul trebuie să-şi pună următoarele întrebări: 


·                     În ce scop voi face? - pentru identificarea obiectivelor operaţionale
·                     Ce voi face? - pentru selectarea conţinuturilor
·                     Cu ce voi face? - pentru analiza resurselor
·                     Cum voi face? - pentru determinarea activităţilor de învăţare
·                     Cât s-a realizat? - pentru stabilirea instrumentelor de evaluare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu