Proiectarea oricărei lecţii trebuie
să respecte următoarele etape principale ale activităţii de proiectare a activităţilor didactice, adică:
1. încadrarea lecţiei sau a
activităţii didactice într-o unitatea de învăţare ( sistem de lecţii/ plan
tematic);
2. stabilirea obiectivelor operaţionale
3. prelucrarea şi structurarea
conţinutului ştiinţific
4. elaborarea strategiei didactice
5. stabilirea structurii
procesuale a lecţiei/ activităţii didactice
6. cunoaşterea şi evaluarea
randamentului şcolar:
- stabilirea
modalităţilor de control şi evaluare folosite de profesor
- stabilirea
modalităţilor de autocontrol şi autoevaluare folosite de elevi
Profesorul trebuie să-şi pună
următoarele întrebări:
·
În ce scop voi face? -
pentru identificarea obiectivelor operaţionale
·
Ce voi face? - pentru
selectarea conţinuturilor
·
Cu ce voi face? -
pentru analiza resurselor
·
Cum voi face? - pentru
determinarea activităţilor de învăţare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu